Musikul

Musikul är en föreställning för lågstadiet.

Lärarna på Kulturskolan sätter upp en årlig föreställning på Kalmar Teater v 10. Projektet går under namnet Musikul och riktar sig till alla lågstadiebarn i Kalmar Kommun.

Publiken får inte bara följa den rafflande handlingen utan får också bekanta sig med våra ämnen och sjunga med i sångerna. Vi lägger ut material i god tid så lärarna hinner öva med sina klasser. Allsången är en riktig höjdare! Ibland klämmer barnen i så hela teatern skakar. Sådana tillfällen är oförglömliga, så tack för att ni jobbar med våra låtar i förväg!

Fler sidor inom samarbeten med kalmars grundskolor

Kuli2

Kuli2 är lektioner för åk. 2 med drama & musik

Kulturodlarna