Vad är Studyalong?

StudyAlong är ett verksamhetssystem framtaget för Sveriges musik- och kulturskolor

Studyalong består av fyra integrerade delar:

• kurskatalog
  • Adminverktyg
  • lärplattform med chattfunktion
  • undervisningsmaterial

Kulturskolan i Kalmar använder sig av StudyAlong för att erbjuda kursplatser via kurskatalogen och för att administrera bokning, bekräftelse och betalning samt för att kommunicera och informera om undervisningen.

StudyAlong används även för att dela noter, texter, musik och filmer mellan lärare och elever samt för fjärr- och distansundervisning.

Myndig elev samt vårdnadshavare för underårig elev måste registrera ett konto i StudyAlong. Detta är nödvändigt bland annat för att kunna boka, betala samt få löpande information om de kurser som eleven deltar i.

Hur fungerar iRum?

De digitala klassrummen - iRummen - i StudyAlong är gruppchattar där berörda elever, vårdnadshavare och lärare för gemensam dialog, främst rörande undervisning inkl. videochatt, bild, film och digitala lektioner. Den dialog som förs i ett digitalt klassrum är att jämställa med den dialog som förs i ett fysiskt undervisningsrum där samtliga deltagare i rummet tar del av dialogen.

Du som vårdnadshavare/elev kan när som helst radera dina inlägg eller höra av dig till oss om du behöver hjälp med att radera dina inlägg i iRummen.

OBS! samtliga inlägg/bilder/filmer som postas i respektive iRum går automatiskt ut som notiser till samtliga deltagare som tar del av dialogen. Notiser skickas ut via mejl och syns på StudyAlong, ”Mina sidor”.

Fler sidor inom villkor

Kulturskolans avgifter

Villkor Avgifter

Bokning och betalning

Villkor bokning och betalning

Kurser och lektionstillfällen

Villkor kurstillfällen och lektionslängd

Hyra instrument

Villkor instrumenthyra

Behandling av personuppgifter GDPR

Vad ska jag göra när jag inte är nöjd?

Villkor när jag inte är nöjd, kontakta Kulturskolan

Senast uppdaterad: 24 mars 2021
Publicerad: 4 mars 2021