Kalmar Kulturskolas allmänna villkor

Kalmar Kulturskola skapar plats för alla barn och ungas kreativitet. Kalmar Kulturskolas verksamhet genomsyras av konstnärligt pedagogiskt arbete i mötet med barn och unga.

Tillsammans med våra lärare arbetar eleverna kreativt, konkret, personligt och når kunskap genom skapande, agerande, repetition och reflektion.

Vår undervisning bedrivs i regel utanför ordinarie skoltid. Lektioner ges bland annat i Kulturskolans lokaler, grundskolans lokaler och på kommunens fritidsgårdar mm. Kalmar Kulturskola är till för barn och unga upp till 20 år i Kalmar Kommun. Vi tolererar inte mobbing, rasism eller kränkningar.

Från och med HT 2023 kommer elever från andra kommuner inte kunna boka kurser via Studyalong utan behöver kontakta Kulturskolan för att kunna boka en plats. Detta då Kulturskolans verksamhet riktar sig främst till barn och unga i Kalmar Kommun. Barn från andra kommuner får boka i mån av plats och kostnaden för dem blir 1500kr / termin.

För befintliga elever som redan har anmält sig men bor i en annan kommun gäller den högre avgiften från och med HT 2024.

Vid frågor och funderingar tveka inte att höra av er till oss!

Kulturskolans avgifter

Kulturskolans avgifter bestäms av Kultur- och fritidsnämnden i Kalmar kommun. Avgifterna gäller per termin, kurs och deltagande elev.

Tabell: Kulturskolans avgifter

Kurstyp

Avgift

Terminsavgift Musik instrument

Terminsavgift Sång

Terminsavgift Sceniska ämnen

Terminsavgift Övriga ämnen

350 kronor

Ensembler, orkester och Kör (Orkester är avgiftsfri vid terminsavgift musik. Kör är avgiftsfri vid terminsavgift sång)

350 kronor

Avancerat program* (40min huvudinstrument, bi-instrument, teori och orkester eller kör)*speciell antagning till ämnet

700 kronor

Terminsavgift annan kommun (eleven är skriven i annan kommun än Kalmar kommun)

1 500 kronor

Instrumenthyra per termin

250 kronor

Kortkurs (pris och antal gånger anges i kurskatalogen)

0-350 kronor

Fler sidor inom villkor

Bokning och betalning

Villkor bokning och betalning

Kurser och lektionstillfällen

Villkor kurstillfällen och lektionslängd

Hyra instrument

Villkor instrumenthyra

Vad är Studyalong?

Villkor vad är studyalong?

Behandling av personuppgifter GDPR

Vad ska jag göra när jag inte är nöjd?

Villkor när jag inte är nöjd, kontakta Kulturskolan

Senast uppdaterad: 13 november 2023
Publicerad: 4 mars 2021